Kanslichef

För kunds räkning söker vi en Kanslichef



Din profil 



Ansvar och uppgifter

  • Leda och fördela arbetet inom kansliet.
  • Svara för en god och samordnade beslutsprocess. Vilket innebär att samordna kommunens ärendehantering/beslutsprocess och svara för
  • korrekt hantering av ärenden och beslut.
  • att förtroendevalda har bra beslutsunderlag
  • att protokoll håller hög kvalitet
  • att Informera medarbetare och förtroendevalda om ärendegången, samt ge stöd i beslutsprocessen
  • Svara för kommunens arkiv och dess utvecklingsprocesser
  • Svara för kommunens författningssamling och delegationsordningar. Svara för att kommunens styrdokument är relevanta och uppdaterade,  samt att delegationsordningar följs.
  • Följa upp genomförandet av beslut
  • Ansvara för att allmänna val till riksdag, region och kommuner, samt Europaparlamentet genomförs på ett rättsäkert sätt
  • Ansvara för IT-plattformarna för dokumenthantering, dess uppdateringar
  • Informera om politiska beslut och uppdateringar av it-stöd
 
Kunskap/erfarenheter

  • Arbeta i en politisk styrd organisation
  • Teknisk erfarenhet ? digitaliserad ärendehanteringsprocess
  • Vana att skriva beslutsunderlag
  • Vana att arbeta på ett dokumenterat och strukturerat sätt, som resulterar i ledningssystem.
 
Förmåga

  • Samordna, inspirera och skapa teamet
  • Ha mod, tålamod och integritet -gilla ha många runt omkring sig

Tjänsten är på heltid 

Start: Omgående 

Möjlighet till förlängning av tjänsten efter uppdragets slut 

Lön: Enligt överenskommelse


Vänligen maila din ansökan till: martina.randrup@lejonetpartners.se

För frågor kring tjänsten: 0735 24 78 79

Ansökan