Kanslichef
För kunds räkning söker vi en Kanslichef
Din profil
Ansvar och uppgifter
- Leda och fördela arbetet inom kansliet.
- Svara för en god och samordnade beslutsprocess. Vilket innebär att samordna kommunens ärendehantering/beslutsprocess och svara för
- korrekt hantering av ärenden och beslut.
- att förtroendevalda har bra beslutsunderlag
- att protokoll håller hög kvalitet
- att Informera medarbetare och förtroendevalda om ärendegången, samt ge stöd i beslutsprocessen
- Svara för kommunens arkiv och dess utvecklingsprocesser
- Svara för kommunens författningssamling och delegationsordningar. Svara för att kommunens styrdokument är relevanta och uppdaterade, samt att delegationsordningar följs.
- Följa upp genomförandet av beslut
- Ansvara för att allmänna val till riksdag, region och kommuner, samt Europaparlamentet genomförs på ett rättsäkert sätt
- Ansvara för IT-plattformarna för dokumenthantering, dess uppdateringar
- Informera om politiska beslut och uppdateringar av it-stöd
Kunskap/erfarenheter
- Arbeta i en politisk styrd organisation
- Teknisk erfarenhet ? digitaliserad ärendehanteringsprocess
- Vana att skriva beslutsunderlag
- Vana att arbeta på ett dokumenterat och strukturerat sätt, som resulterar i ledningssystem.
Förmåga
- Samordna, inspirera och skapa teamet
- Ha mod, tålamod och integritet -gilla ha många runt omkring sig
Tjänsten är på heltid
Start: Omgående
Möjlighet till förlängning av tjänsten efter uppdragets slut
Lön: Enligt överenskommelse
Vänligen maila din ansökan till: martina.randrup@lejonetpartners.se
För frågor kring tjänsten: 0735 24 78 79